Sanduzelaien eta Txantrean eskuragarri egon ez izana deitoratu du, eta Erripagainan, Milagrosan, Iturraman, Arrotxapean eta Donibanen berriz hasteko eskatu du
Bihar, Herritarren Batzordean, eztabaidatzeko ekimen bat aurkeztu du EH Bilduk. Ekimen horren bidez, Berdintasun Arloak premiazkoa du beharrezko giza baliabide eta baliabide material guztiak erabiltzea, Iruñeko auzoetako jaietan eraso sexisten aurkako informazio, sentsibilizazio eta inplikazio sozialeko kanpaina ikusgarri eta espezifiko bat premiaz garatzeko. Alderdi subiranistaren ustez, inbertsio hori ukaezina da horrelako erasoak hazten ari diren testuinguru batean: “gogoratu behar da, azken urtean salatutako sexu-erasoen gorakadaren harira, 2021eko delituen memoriaren arabera, gobernu-taldeari ohartarazi zitzaiola estrategia areagotu eta indartu behar zuela eta jarrera proaktiboa hartu behar zela eragile guztiak jai eta aisialdi ereduarekin inplikatzeko orduan”.
Adierapenak gogorarazten duenez, bi urteko pandemiaren ondoren eta jaiak bertan behera geratu ondoren, apirilaren 22an berriro ekin zitzaien jaiei, Sanduzelaien, hain zuzen ere, eta Udaleko Berdintasun Sailak ez zuen prest izan beharrezko kanpaina hori. Egia da urte hasieran arrazoizko zalantzak bazirela jaiei berriro ekin behar zitzaien edo ez erabakitzeko, baina egia da, halaber, otsailetik aurrera, ihauterien ondoren, auzoetako jaiak ere ospatuko zirela pentsa zitekeela. Beraz, EH Bilduren iritziz, Berdintasun Arloak aurreikuspen hori kontutan izan behar zuen kanpaina martxan jarri ahal izateko. Tamalez, ez da horrela izan, eta orain Erripagainan, Milagrosa-Arrosadian, Iturraman, Arrotxapean eta Donibanen hurrengo hitzorduei behar bezala ekitea eskatzen du talde abertzaleak. Protokoloak, eraso kasuetarako erantzuna antolatzeaz gain, baliabideen informazioari, gizarte-sentsibilizazioari eta jaietako eragileen inplikazioari buruzko kanpaina oso bat egitea ere badakar, jai ingurunean erasoei aurre egiteko eta hauek saihesteko helburuarekin.
Bihar eztabaidatuko den adierazpenean, Udal Berdintasuneko arduradunari eskatzen zaio “kanpaina hori, auzoetako ostalaritza-sektorearekin eta kolektiboekin egin diren harremanak, materiala eta aurreikusitako ekintzak azaltzeko, informazio-etxolaren kanpainaren ordez”.