2023-05-12

Sarasate Pasealekua, Sanduzelaiko errotonda, korridore berdeak konektatzea eta aparkalekuei buruzko azterlan bat, EH Bilduren mugikortasunaren agendan IRUĂ‘EA

Asiron: “EH Bilduk bermatzen du Iruñeak, mugikortasun iraunkorrean ere, aurrera egiteko beste jauzi ausarta eta aurrerakoia gidatuko duela”

“Mugikortasun iraunkorrarena hiri gisa dugun erronka handienetako bat da, eta zalantzarik gabe, eskualde-mailako erronka handiena”. Esaldi horrekin laburbildu zuen Joseba Asironek, EH Bilduren Iruñeko alkategaiak, bere alderdiak gai honi ematen dion garrantzia. “Gure alabei eta bilobei etorkizuna duen hiri bat uzteko, gai horri buruzko konpromisoak zalantzarik gabekoak izan behar dira”, epaitzen zuen.

EH Bilduk abian jarritako ekimenen bideari jarraituz (Hiri Mugikortasun Jasangarriaren Plana, Pio XII.aren korridorea edo zentroaren Amabilizazio Plana), Asironek bere alderdiaren lau apustuak nabarmendu zituen, Iruñeak mugikortasun iraunkorrarekin duen konpromisoa areagotzeko, ekainetik aurrera kudeatuko dugun etapa berri honetan. Lehenik eta behin, hiru proiektu handi nabarmentzen ziren: “Sarasate pasealekua, kota bakarrean eta zuhaitzik moztu gabe adostutako proiektua duena; eta Sanduzelaiko biribilgunea eta Marcelo Celayeta etorbidea eraberritzeko ideien lehiaketak, urte hau amaitu baino lehen proiektu banatan gauzatuko direnak”.

Bigarren apustua “garraio-sistema publikoa modernizatzea eta elektrifikatzea da, ibilgailu pribatuaren eguneroko erabileraren alternatiba erreal eta eraginkorrak sortzeko”. Hirugarren konpromisoa “sare seguru, jarraitu eta osasungarri bat bultzatzea da, oinezkoentzat zein bizikletentzat, korridore berdeak elkartuz eta jarraitutasuna emanez, hiriko birikak bezala”. Eta amaiera gisa, Asironek aparkalekuari buruzko azterlan orokor bat aipatu du, “eremu gatazkatsuenak aurkitzea eta auzotarrekin partekatuko eta adostuko diren irtenbide zehatzak bilatzea helburu duena”.

“2015ean, mugikortasun iraunkorrerako garai baten hasiera markatu genuen Iruñean. Orain bide hori sendotuko dugu”, aldarrikatzen zuen hautagaiak. “Esperientzia eta solbentzia frogatuta dauzkagu, baina, batez ere, uste eta determinazio osoa ditugu. Proiektu handiei buruzko adostasun garrantzitsuenetan lan egin dugu lau urte hauetan, eta akordioak lortzeko gai garela erakutsi dugu ere bai”, gaineratu zuen. Amaitzeko, “EH Bilduk bermatzen du Iruñeak, arlo honetan ere, beste aurrerapauso bat emango duela, ausarta eta ambiziosoa, gure ardura baita etorkizuneko belaunaldiei hiri iraunkor bat uztea”.