2020-02-21

NAAren sei ebazpenek, EH Bilduren beste hainbeste helegiteren bidez, eskuineko hirukoteari ohartarazi diote arau-hauste penala urratzen duela, udal taldeei informazioa berandu ematen dielako behin eta berriz IRUĂ‘EA

Auzitegiak argudiatu duenez, atzerapenek, 5 hilabete artekoak, Erregelamenduak 5 egun ezartzen dituenean, udalbatzarren "eskubide konstituzionalak" edukirik gabe uzten dituzte

Nafarroako Administrazio Auzitegiaren (NAA) sei ebazpenek, otsailaren 6tik 13ra bitartean argitaratutakoak, eskuineko hirukotearen arduradunei ohartarazten diete, udal-taldeek eskatutako informazioa ematea atzeratzen jarraitzen badute, legez kontrako kasuetan eroriko direla, eta kasu horien ondorioz "jurisdikzio eskudunaren aurrean erantzukizunak eskatu ahal izango dituztela", agerikoa denez jurisdikzio auzi- administratibo eta penala. Zuzenbideko oinarrien azalpen-zatian oso antzekoak diren ebazpenek berariaz aitortzen dute EH Bilduko zinegotziek eskatutako informazioa berandu emateak "erabat indargabetzen duela toki-korporazioetako kideek beren karguak betetzeko behar duten informazioa lortzeko duten eskubidea".

Ebazpenek gogorarazten dutenez, "Informazio egokia ezinbesteko baldintza da kide anitzeko udal-organoen eztabaidetan eta bozketetan behar bezala parte hartzeko, bai eta toki-administrazioak egiten dituen jarduketak kontrolatzeko eta fiskalizatzeko ere". Argudio horren arabera, zinegotziek duten informaziorako eskubidea "funtsezkoa da korporazioen funtzionamendu demokratikorako". Informazio horren entrega atzeratzeak, hain zuzen ere, "Udalbatzako kide horiek gai publikoetan parte hartzeko duten eskubide konstituzionala hutsaltzea eta zentzurik gabe uztea" dakar. Eta argudio horiek guztiak Administrazio Auzitegiak sinatzen ditu, nahiz eta EH Bilduren erreklamazioak artxibatzeko betebeharra izan; izan ere, ebazpena eman aurretik, eta hain zuzen ere salaketa jartzeagatik, eskuineko hirukoak informazioa entregatu zuen, nahiz eta bost hilabeteko atzerapenarekin izan.

EH Bilduk aurkeztutako errekurtso guztiak Iruñeko Udaleko Osoko Bilkuraren Araudi Organikoaren 16. artikulutik 20.era bitartekoetan, toki Administrazioaren jarduera arautzen duen araudian ez ezik, jurisprudentzia ugarian ere bai oinarritzen dira.  Horietan arautzen baita Udalbatzako kideen informaziorako eskubidea. 20. artikuluak, zehazki, udal-gobernuko organoen kontrol- eta fiskalizazio-funtzioa betetzeko informaziorako sarbidea arautzen du, eta ezartzen du eskatutako informazioa entregatzeko epea 5 egun baliodunekoa dela.

Informazioa emateko orduan izandako atzerapenak, EH Bilduk aurkeztu behar izan zituenak eta dagoeneko ebatzi direnak, sei espedienteri eragiten die: lehenengoa Txantreako zenbait kaleren saneamendu eta berrurbanizazio lanei buruzkoa da, zeinaren informazioa 2019ko uztailaren 26an eskatu baitzen eta ez baitzen entregatu urriaren 9ra arte (ia hiru hilabete geroago). Antzeko egoera gertatzen da Corpus Christiko prozesioan Udalak bere gain hartutako gastuei buruzko espedientearekin. Informazio hori ekainaren 25ean eskatu zen eta ez zen azaroaren 20ra arte entregatu (ia 5 hilabete geroago). Hirugarren kasuak bizilagunen komunitate batekin egindako hitzarmenari eragiten dio. Informazio hori abuztuaren 1ean eskatu zen eta ez zen azaroaren 27ra arte eman (ia 4 hilabete). Egoera bera gertatu zen I. Zabalgunean obrak eteteko iragarpenarekin. Informazio hori eh Bilduk eskatu zuen 2019ko uztailaren 26an, eta ez zen entregatu bi hilabete eta erdi geroago arte (urriaren 9an). Labriteko pasabidearekiko erantzukizunak zehazteko espedienteari ere errekurtsoa jarri zitzaion, informazioa uztailaren 26an eskatu baitzen eta ez baitzen entregatu azaroaren 18ra arte (hiru hilabete eta erdi baino gehiago geroago). Azkenik, 2019ko uztailaren 24an, EH Bilduk Urdanoz Taldeko frontoiko obrei buruzko informazioa eskatu zuen, eta azaroaren 22ra arte ez zuen jaso.

Kasu guztietan, EH Bilduk NAAra jo behar izan zuen gobernu taldeak informazioa helaraztea lortzeko, eta, kasu guztietan, entregatzeko epeak ez ziren bete. Egoera honek, udal gobernuaren kontrol- eta fiskalizazio-lana erabat iruzurrezkoa eta antidemokratikoa dela erakusten du.

EBAZPENEN ERREFERENTZIAK:

• 171. ebazpena, otsailaren 6koa
  • 172. ebazpena, otsailaren 6koa
  • 264. ebazpena, otsailaren 13koa
  • 265 zenbakiko Ebazpena, otsailaren 13koa
  • 266 zenbakiko Ebazpena, otsailaren 13koa.
  • 267 zenbakiko Ebazpena, otsailaren 13koa