2023-11-23

Iruñeak kudeatzen dituen Next Generation proiektuen gauzatzeari buruzko informazio zehatza eskatu dute EH Bilduk, PSNk, Geroak eta Contigo/Zurekin taldeak IRUÑEA

Konpromisoa hartu bazuen ere, UPNk eskatutako informazioa eta egutegia ez dituela bete salatu dute

EH Bilduk, PSNk, Geroa Baik eta Contigo-Zurekin koalizioak adierazpen bat defendatuko dute asteartean, Next Generation funtsek Iruñean egiten duten gastuaren egoera eguneratua oposizioari emateko. Lau taldeek adostutako testuak, lehenik eta behin, Europar Batasunetik datozen funts horien kudeaketan “UPNren gardentasun eta informazio falta” salatzen du, eta, bigarrenik, Next Batzordeko presidenteari “Europako funtsekin finantzatutako proiektu guztien egoera eta gauzatzea bidaltzeko" eskatzen dio, "hurrengo batzordea astebeteko epean deitzeaz gain”.

Talde sinatzaileek defendatzen dute garrantzitsua dela Iruñean gauzatzen ari diren EBk bultzatu eta finantzatutako programak ikusaraztea eta komunikatzea, “funtsezkoa baita gauzatzen ari diren proiektuak herritarrei ezagutaraztea”. 2021ean laguntza horiek iristen hasi zirenetik, “oposiziotik ohartarazi genuen adostasunetik sortutako proiektuetara bideratu behar zirela, bi arrazoirengatik: gure hiria etorkizunera aldatzeko duten gaitasunarengatik, eta UPN buru zuen gobernu taldea gutxiengoan zegoelako”, dio testuak. “Diru publikoaren gardentasunaren eta kudeaketa onaren mesedetan, gobernu-taldeari eskatzen diogu funtsen betearazpenaren jarraipena eta kontrola egin dezala, behar bezalako eztabaida, onarpena eta beharrezko informazioa garaiz eta behar bezala kudea ditzan”, jarraitzen du. UPNk premisa hori ez betetzeak Next Funtsak kontrolatzeko batzorde ez iraunkorra sortzera behartu zuen oposizioa 2023ko hasieran, eta UPNk bi aldiz baino ez zuen deitu.

Legegintzaldi honetan egoera errepikatu da. “Hainbat eskaera eta onartutako adierazpen baten ondoren, urriaren 20an lehen batzorderako deialdia egin zen, eta bertan salatu genuen proiektuak ez zirela zehatzak eta ez zutela informaziorik eman, eta gobernu-taldeak konpromisoa hartu zuen laguntza-lerro bakoitzaren egoera osoa bidaltzeko proiektu espezifikoekin, eta azaroaren 24an beste hitzordu bat deitzeko, jarraitzeko”, azaldu dute taldeek. Gaur egun, hilabete igaro ondoren, ez dugu eskatutako informazioa jaso, eta ez dugu deialdirik jaso adostutako datan”, salatu dute. Egoera horretan oinarritzen dira asteartean lehendakaritza batzordean eztabaidatuko den adierazpena.