2020-02-28

Haur eskolen inkestari buruzko informazio guztia eskatu dute EH Bilduk, PSN-PSOEk eta Geroa Baik, eta Sesmaren erreprobazioa aurkeztea adostu dute, taldeen informazio eskubidea galarazteagatik IRUĂ‘EA

Martxoaren 5eko Osoko Bilkuran aurkeztuko den adierazpenak gogorarazten du zinegotziak "eskatutako dokumentazio guztia edo kontratistaren esku dagoen zatia entregatzeko" betebeharra duela

Iruñeko Udaleko oposizioko taldeek (EH Bildu, PSN-PSOE eta Geroa Bai) adierazpen bat aurkeztuko dute martxoaren 5eko hurrengo Osoko Bilkuran, Enrique Maya alkateari eta Fernando Sesma zinegotziari "Udalak Mercatec enpresarekin udal haur eskolen azterketa soziolinguistikoari buruz kontratatutako inkestari buruzko informazio guztia eskatzeko, galdetegia barne".

Horrekin batera, ikusita erreklamazio hori ez dela aintzat hartu aurreko batzuetan, eta, beraz, Sesmak "Udalbatzako kideen informaziorako eskubidea eragozten" jarraitzen duela, oposizioko taldeek bigarren puntu bat sartu dute "zinegotziaren erreprobazioa" adosteko.

Halaber, adierazpenak gogorarazten duenez, "nahiz eta Hezkuntza Saileko arduradunek hasieran uko egin zioten eskatutako informazioa emateari, azkenean bai bidali da zati bat, beren esku dagoena". Horretarako, beharrezkoa izan zen "Osoko Bilkurako idazkariaren txosten bat, horri buruzko informazioa jasotzeko eskubidea baliozkotzen zuena, izapidetze-egoera edozein izanda ere".

Hala ere, "Inkestaren alderdi erabakigarriei buruzko dokumentazioa, hala nola galdetegia, azterketa-plana edo fitxa teknikoa", ez zaie eman taldeei, informaziorako eskubidea "nabarmen" murriztuz; izan ere, taldeek "une oro eskura izan dezakete oposizioko taldeek eskatutako informazio guztia, dagokion espedientean formalki jasota dagoen ala ez alde batera utzita", testuak jarraitzen du.

Horren guztiaren ondorioz, joan den otsailaren 18ko Herritarren Gaietarako Batzordean, udal gehiengoak Maya alkateari eskatu zion "Sesma zinegotzia kargutik kentzeko, eskatutako informazioa guri emateari uko egin izana zuzentzen ez bazuen". Horri gehitu behar zaio, joan den otsailaren 13an, EH Bilduren udal-taldeak txosten bat eskatu ziola Osoko Bilkurako idazkariari, eta txosten horrek hau ondorioztatzen duela: "Sesma zinegotziak eskatutako dokumentazio guztia edo kontratistaren esku dagoen dokumentazio zatia entregatu behar du".

Gobernu taldeak jarduera horiek guztiak batu izanak justifikatzen du, adierazpenean deskribatzen den bezala, Fernando Sesma "informazio eskubidea galarazteagatik erreprobatuta izatea".