2023-02-25

Gobernantza, trantsizio ekologikoa, berdintasuna, justizia soziala eta kultura, bost ardatz tematiko EH Bilduren hauteskunde-proposamenerako IRUĂ‘EA

Asironek anbiziotsuak izatera eta M-28a irabaztera joateko deia egin die militante eta jarraitzaileei: Ikusi, barneratu eta zabaldu: lortu dezakegu

Joseba Asiron EH Bilduren Iruñeko alkategaiak datorren azaroaren 28ko hauteskunde-programa amaitzeko bost ardatz tematiko aurkeztu ditu gaur. Gobernantza, demokrazia eta herritartasuna lehena; Trantsizio ekologikoa eta klima-aldaketaren aurkako borroka bigarrena; Berdintasuna hirugarrena; Justizia soziala laugarrena; eta kultura eta euskara bosgarrena. Proiektua dugu, eta programa horren isla izango da, baina, beste alderdi batzuek ez bezala, ez dugu botoak lortzeko bitarteko gisa ulertzen, benetako kontratu gisa ulertzen dugu: dokumentu bizia izango da, ibilbide-orria, agindutakoa betetzen dugula egiaztatzen duen agiria edo gure zorra erreklamatzeko ordainagiria.
Gauzak egiteko, pertsonak tratatzeko eta eztabaidetan eta erabakietan parte hartzeko eredu berri bat bilatzen ari garela azaldu du Asironek gobernantzaren ardatzari dagokionez, eta bizikidetzaren eta alderdien arteko errespetuaren alde lan egin du.

Trantsizio Ekologikoaren ardatzari dagokionez, 15 minutuko hiriaren ideia defendatzen dugu, hiri atsegina eta ibilgarria, berdea, birnaturalizatua eta energia-eraginkortasunarekin konprometitua. Hirugarren ardatza pertsonen, generoen, aukeren eta identitateen arteko berdintasuna da; bere aniztasuna defendatzen duen hiria. Justizia soziala laugarren ardatza da, balio negoziaezina: ez gara karitateaz ari, eskubideez ari; ez gara lagapenak lortzeaz ari, konkistak defendatzeaz ari gara. Kultura eta euskara bosgarren ardatza dira, bi ideiatan laburbiltzen dena: Herri kulturaren defentsa eta euskarafobia atzean uztea.

Uste dugun ereduan, herritarrek dute benetan giltza eta boterea. Horregatik eskatzen diegu Iruñeko gizon-emakumeei botere hori erabil dezaten eta gauzak aldatzen, inboluzio-urteak atzean uzten eta Iruñea anitza, integratzailea, ausarta eta ekintzailea errespetatzen duen gobernu baten pultsua berreskuratzen lagun diezaguten, laburbiltzen zuen Asironek. Ziur gaude EH Bildu dela garai berri hori irekitzeko bidea. Eskuinaren alternatiben artean indar indartsuena gara eta izan nahi dugu berriro, baina ez diogu uko egiten Iruñean lehen indarra izateari, eta saiatzen utziko diogu, aldarrikatzen zuen hautagaiak. Konbentzituta gaude hain anbiziotsua den helburu hau, gaur inoiz baino gehiago, eskura daukagula. Animatzen zaituztet ikustzera, barneratzera, konbentzitzera eta zabaltzera. Ziur nago guztion artean lor dezakegula, geldiezinak garelako!