Albisteak

2020-04-17

EH Bilduk tokiko merkataritza hiru fasetan sustatzeko planaren proposamena aurkeztu du, erosketak aurreordainketako bonuen, diruz lagundutako bonuen eta fidelizaziorako ekimenen bidez sustatzean oinarrituta

EH Bilduk tokiko merkataritza hiru fasetan sustatzeko planaren proposamena aurkeztu du, erosketak aurreordainketako bonuen, diruz lagundutako bonuen eta fidelizaziorako ekimenen bidez sustatzean oinarrituta IRUĂ‘EA

Koalizioak Merkataritza Mahaia biltzea eskatu du, 600.000 euroko inbertsioarekin bi milioi euroko erosketak egitea ekar lezakeen proposamena ebaluatzeko

EH Bildu Iruñeak, bere udal-taldearen bidez, tokiko merkataritzari laguntzeko planaren proposamen bat aurkeztu die Iruñeko Udaleko gainerako taldeei, eztabaidatzeko eta behin betiko definitzeko. Plan hori hiru fasetan banatzen da eta, aurreordainketako bonuen eta diruz lagundutako bonuen bidez, sektoreari likidezia ematea du helburu, epe luzera bezeroak fidelizatzea eta hurbileko merkataritzaren sektorea bultzatzea ekarriko duena.

Eztabaidagai den planaren proposamenak hiru helburu ditu. Lehenik eta behin, tokiko ekonomiak, oro har, eta, zehazki, auzo-merkataritzak duen garrantziari balioa ematea; bigarrenik, talka-neurri eraginkorrak proposatzea, "Ahulezia-egoera baten aurrean eta pandemiak eragindako krisi horren kolpe handi baten aurrean", eta, azkenik, "Hiri-sektore ekonomiko estrategiko gisa berreskuratzearen eta indartzearen alde egiteko" beharra defendatzea.

Hiru fasetako planaren proposamena

Koalizio subiranistak Iruñeko Udaleko Bozeramaileen Batzordeari aurkeztu dion plan-proposamena, era berean, hiru alderditan banatzen da: lehenik eta behin, tokiko ekonomiako establezimenduei konfinamendu-etapan likidezia ematera bideratutako bonu arduratsu-aurreordainketa martxan jartzeko ekimenei erakundeen eta sustapenaren babesa ematea (informazio-kanpainak). Ekimen hori, laburbilduta, 'Erosketa aurreratuei' laguntzean laburbil liteke, herritarrek ondasunak edo zerbitzuak aldez aurretik eskuratzeko konpromiso gisa. Konpromiso hori aurrerago emango litzateke, osasun-egoerak ahalbidetzen duenean. Online salmentaz bestelako modalitate horrekin, likidezia berehala sartuko litzateke tokiko ekonomiaren sektore horretan, eta bateragarria izango litzateke Gobernu zentralak establezimenduak nahitaez ixteagatik edo diru-sarrerak nabarmen galtzeagatik aurreikusitako laguntzekin.

Aurreordainketako bonu horiei, alarma-egoera eta ixteko betebeharra altxatzen direnean, ondasunak eta zerbitzuak zuzenean eskuratzeko Bonu Erantzuleak gehituko zaizkie. Bonuen bi modalitateek Udalak diruz lagun dezakeen ehuneko bat izango lukete (oraindik zehazteke), likidezia osagarriaren injekzio bat indartuz eta mantenduz zenbait hilabetez. Horrela, adibidez, 100 euroko balioa duten bonuen gainean, Udalak ehuneko jakin bat lagunduko luke diruz negozio-bolumena nabarmen murriztu dela egiazta daitekeen lokaletan erosketak egiteko. Bi bonu mota egotea proposatzen da: "Orokorra", bizilagun guztiek jaso dezaketen diruz lagundu daitekeen ehunekoarekin, eta "berezia", diru-laguntzaren ehuneko handiagoarekin eta premia- edo larrialdi-egoeran dauden pertsonentzat.

Landu beharreko abiapuntuko ideia laguntza horiei abenduaren 31ra arte eustea izango litzateke, 600.000 euroko hasierako partida batekin, duela hilabete krisiaren eraginei aurre egiteko plan gisa proposatutako Gizarte Larrialdietarako Udal Burtsarekin lotuko litzatekeena. Kalkuluen arabera, Udalak kopuru hori inbertituko balu, aurreikusitako epean bi milioi euro baino gehiagoko injekzioak eta salmentak eragingo lituzke tokiko merkataritzan.

Hirugarren fasea tokiko merkataritzan kontsumoa fidelizatzen laguntzea izango litzateke. Fase honetan, erakundearen zeregina bonu-sistemari eusten laguntzea izango litzateke (jada ez lirateke diruz lagunduko), edo etorkizunean hurbileko erosketa-sistemak sustatuko lituzketen antzeko ekimenak abian jartzen laguntzea. Udalaren lana hori eskatzen duten saltokien sareekin koordinatzea izango litzateke, eta helburua "fidelizazio hori ohitura bihurtzea". Ekimen horiek dagoeneko mahai gainean jartzen ari dira merkatarien elkarte batzuk "txanpon sozial digital" gisa, tokiko edo hiriko ekonomiaren esparruan ordainketa-sistema iraunkor gisa eratuta, sektore horretara ahalik eta kontsumo gehien bideratzeko, hura indartzeko asmoz, lan-eremu horren barruan sartuko lirateke.

EH Bilduk, halaber, merkataritza mahaia lehenbailehen deitzeko eskatu dio eskuineko hirukoari, egoera aztertzeko eta proposatu daitezkeen neurri horiek eta beste batzuk aztertzeko.

Hartu hitza!
Zure ideiak entzun nahi ditugu
Batu!
Aktibisten sarera gehitu zaitez
Saretu!
Sare sozialetan aktibismoa
Deskargatu!
Material eta bitartekoen kit-a