2023-11-24

EH Bilduk, PSNk, Geroak eta Contigo alderdiak salatu dute UPNk deskapitalizatu egin duela izaera sozial nabarmena duten arloetako teknikarien taldea IRUĂ‘EA

Adinekoetan, Parte-hartzean, Gazterian, Berdintasunean eta Gizarte Ekintzan 10,5 plaza birjartzea eskatzen dute, kualifikazio espezifikoa bermatuz

EH Bilduk, PSNk, Geroa Baik eta Contigo-Zurekin koalizioak adierazpen bat adostu dute gobernu taldeari eskatzeko arlo guztietako profil teknikoko lanpostu guztiak bete ditzala, baina “arlo horietako bakoitzean langileen kualifikazioa bermatuko duten hautaketa prozesuekin” egin dezala. Testu hori asteartean eztabaidatuko da Herritarren Afereren Batzordean. Era berean, Cristina Ibarrola buru duen taldea “lan-ildo horiei dagokienez egiten ari den narriadura progresiboa eta utzikeria” salatzen da, arlo hauetako profil teknikoko lanpostu horiek ez ditu ordezkatzen eta murrizten ditu. Testuak berariaz aipatzen ditu Adinekoen, Herritarren Partaidetzaren, Gazteriaren, Gizarte Ekintzaren eta Berdintasunaren zerbitzuak.

“Azpiarlo edo zerbitzu horietako bakoitzari esleitzen zaizkion funtzioak asko eta garrantzitsuak dira, Udal Antolaketari buruzko Dekretuan egiazta dezakegun bezala”, gogorarazten du adierazpenak, eta, kasu gehienetan, “Udaleko gainerako arloekin zeharka landu beharreko gaiak dira”. “Eginkizun horiek arlo bakoitzean espezializatutako langile teknikoekin gauzatzen dira; hala ere, langileen kopurua murriztu egin da, eta horrek zuzenean eragiten du esleitutako funtzio guztiak eta bakoitza baldintza egokietan egiteko ezintasunean”, diote taldeek.

Deklarazioaren arabera, 8 plaza eta erdi dira UPNren gobernuetan bete ez direnak Partaidetza (3), Gazteria (2,5), Gizarte Ekintza (1) eta Berdintasun (2) zerbitzuetan. Horiei beste bi gehitu behar zaizkie, Partaidetzan eta Adinekoetan kokatuak, eta “gaur egun ez dakigu estalita dauden ala ez”. “Herritar guztiengan eragina duten azpiarlo horiei agindutako lan garrantzitsuak prestakuntza espezifikoa duten langile gaituak behar ditu”, dio testuak. “Hala ere, lanpostu horietako asko bete ez diren urteak igaro ondoren, orain deialdi bat egiten da, non ez diren bereizten gazteriako, adinekoetako, berdintasuneko, partaidetzako edo gizarte-ekintzako teknikarien profilak eta berariazko prestakuntza, eta, beraz, ez da ziurtatzen aipatutako arlo horietako bakoitzean aditua denik”, salatu du. Horregatik, talde sinatzaileek prozesu bereiziak eskatzen dituzte, plaza bakoitzerako kualifikazio tekniko zehatza bermatzeko.