2023-11-21

EH Bilduk, PSNk, Geroak eta Contigo alderdiak salatu dute 600.000 € galdu dituztela inbertsioan, Ibarrolak Pio XII.aren proiektua gauzatzeari uko egin diolako IRUÑEA

Otsailean proiektuaren jatorrizko parterrak berreskuratzea onartu zen, UPNren aparkalekuen ordez, eta alkateak ez du gauzatu nahi izan

EH Bilduk, PSNk, Geroa Baik eta Contigo-Zurekin alderdiek adierazpen bat egingo dute bihar Hirigintzan, Iruñeko Udalak aurten inbertsioetan 600.000 euro galduko dituela salatzeko, Cristina Ibarrolaren jarrera “aldebakarrekoa, alderdikoia eta interes orokorraren aurkakoa” dela eta. Pio XII.aren korridore jasangarria osatzeko partida ez gauzatzea da ekimen hau justifikatzen duen argudioa, eta alkatearen jokabidea argudiatzeko arrazoia da “udalbatzak onartutako zuzenketak ez betetzeagatik udal gehiengoaren erabakia ez errespetatzea". Horren ondorioz, "aukera eta diru publikoa galdu dira”, hau da, Pio XII.aren obrak osatzeari buruzko lehenengo gauza, eta, bigarrena, obra horiei otsailean eta martxoan onartutako aurrekontu-aldaketetan emandako esleipenari buruzkoa (600.000 euro).

Deklarazioak gogorarazten duenez, joan den irailaren 20an Hirigintza Batzordeak Pio XII.aren proiektua bertan behera utzi izana eta aurrekontua betearazi ez izana salatzea erabaki zuen, eta, hala eta guztiz ere, gobernu-taldeak ez du ezer egin. “Zuzenketek jatorrizko proiektuaren urbanizazioa osatzea proposatzen zuten, parterreak korridore jasangarri berriaren funtzio anitzeko erreian bidegabe sartutako aparkalekuen ordez ezarriz”, zehazten du testuak. Ez betetze hori salatzen dute taldeek: “Proiektua diseinatuta zegoen bezala ez osatzeaz gain, aldatu egin zuten, eta zegozkion parterrak ezarri beharrean, alde bakarreko aparkalekua jarri zuten, udal gehiengoak adostutakoaren aurka”.

“Tropelia politiko horren aurrean, udal-gehiengoa osatzen genuen oposizioko taldeok 600.000 euroko zuzenketak aurkeztu eta onartu genituen otsailean eta maiatzean, Pio XII.aren urbanizazioa osatzeko, hain zuzen ere, jatorrizko proiektuan ezarritako baldintzetan”, gogoratzen du testuak. “Hala ere, Cristina Ibarrola alkateak bere aurrekoaren, Maya jaunaren, bide autoritarioari jarraitu nahi izan dio, eta irailaren 20an argi geratu zen bezala erabaki du udal honen gehiengoaren aurka joatea eta zuzenketak ez gauzatzea”, salatu dute inbertsio handi bat galduko baitu.