2023-12-11

EH Bilduk, PSNk, Geroa Baik eta Contigo/Zurekin alderdiek Balorazio Txostena desataskatzea exijitu dute, errenta baxuenei bonifikazioa ezarri ahal izateko IRUĂ‘EA

UPNk Osoko Bilkuraren akordioa urratu duela salatu dute, akordioak dokumentua 2025eko azarorako prest egongo zela jasotzen zuen

EH Bilduk, PSNk, Geroa Baik eta Contigo-Zurekin alderdiak adierazpen bat defendatuko dute bihar Lehendakaritza Batzordean. Bertan, gobernu taldeari eskatuko diote “premiaz” dei dezala saio monografikoa, “orain arte egindako lanen irismena ezagutzeko”. Bilkura horretan, talde sinatzaileek zehaztu dute eguneratzeak eragin dezakeen inpaktua aztertzeko eta “erabakiak hartzeko tarteaz” hitz egiteko, “udal-taldeen artean adostasuna lortzeko”. Taldeek lortu nahi duten helburua argia da: Udalak errenta txikienei hiri-kontribuzioa % 90erainoko hobaria eman ahal izateko mekanismoak lehenbailehen martxan jartzea.

Era berean, “UPNren Gobernu taldeak 2023ko urriaren 5eko osoko bilkuran onartutako adierazpen instituzionalean hartutako konpromisoak bete ez izana” salatu du adierazpenak. Izan ere, egun horretan Osoko Bilkurak Cristina Ibarrolari eguneratze hori martxan jartzeko eskatzen zion, “datorren urteko ordenantza fiskalak eztabaidatzeko aurretiazko baldintza gisa”. Adierazpen hark bi puntu zituen. Lehenengoan, Osoko Bilkurak “konpromiso irmoa” agertu zuen “Ponentzia berria onartzeko izapideek lehentasuna izan dezaten, 2024ko azaroa baino lehen onartzeko eta 2025erako indarrean jartzeko”. Bigarren puntuan, udal-taldeek konpromisoa hartu zuten “urrian zehar saio monografiko bat egiteko, orain arte egindako lanen irismena, aurreikus daitekeen eragina eta erabakiak hartzeko tartea ezagutzeko, baldin eta erabaki horiek teknikoak edo legez xedaezinak badira udal-taldeen artean adosteko”. “Urria eta azaroa igaro dira, eta abenduaren erdialdean gaude, eta oraindik ez dago datarik bilkura horretarako”, dio bihar eztabaidatuko den adierazpenak.

Balorazio-txostenak udal-mailako edo udalaz gaindiko dokumentuak dira, eta “ondasun higiezin bakoitzari balio bat indibidualki esleitzeko aukera emango duten metodo eta parametro teknikoak ezartzen dituzte”, eta, beraz, ekarpenagatik ordaintzen dena zehazten dute. Iruñeko egungo txostenak 25 urteko antzinatasuna du, eta bi berrikuspen eta berrikuspen partzial bat baino ez dira egin. “Egoera horrek arazo garrantzitsuak sortzen ditu ikuspuntu fiskaletik, eta arazo horiek zuzendu egin behar dira”, dio testuak.