2023-10-23

EH Bilduk, PSNk, Geroa Baik eta Contigo-Zurekin Ibarrola alkatearen Erripagainarekiko "utzikeria eta aldebakartasuna" salatu dute IRUĂ‘EA

"Udalerri kopurua murrizteko aukerak aztertuko dituen azterketa ekonomikoa" egiteko eskatu dute taldeek

EH-Bilduk, PSNk, Contigo-Zurekin eta Geroa Baik adierazpen bat aurkeztu dute, eta bihar eztabaidatuko dute Presidentzia Batzordean, "Ibarrola alkateak Erripagañako zatiketa administratiboa konpontzeko azterketa ekonomikoa egiten duen utzikeria" salatzeko. Era berean, akordio berean, taldeek arbuiatu egiten dute "Erripagañari dagokion guztian izan duen aldebakarreko jarduera, gai horri adostasun politikoarekin, erakundeen arteko leialtasunarekin eta auzokideen parte-hartzearekin heldu behar baitzaio".

"Erripagañako urbanizazioa UPNk onartutako PSIS batean oinarrituta egin zen, eta horrek ez zuen lau udalerritako lurzoruaren banaketa administratiboa ebatzi; bizilagunak egoera horren ondorioz zailtzen diren ekipamendu eta zerbitzu gisako erantzunak eskatzen ditu", gogorarazi dute.

Hori dela eta, beharrezkotzat jotzen dute "azterketa ekonomiko bat egitea, eremu horretako udalerrien kopurua murrizteko dauden aukerak aztertuko dituena, eta hori atzeraezina da, are gehiago Burlatako PSISeko AR-2 eremuko obrak hasierarekin, non udal-ekipamenduak sortzeko diru-sarrerak sortu ahal izango dira, esatebaterako, plangintzan aurreikusitako kultura-zentroa".

"Herritarrek merezi dute beren oinarrizko premiei erantzutea, administrazio-antolamenduaren gaia tokikoa izan arte itxaron gabe, adibidez, oinarrizko alderdiei dagokienez, hala nola garbitasunari, berdeguneei eta segurtasunari dagokienez, zerbitzu horiek kalitate berarekin eskaini daitezen, udalerria edozein dela ere", azaldu dute.

Hala ere, gehiengo aurrerakoiak kritikatu duenez, beharrezkoa den adostasun politikoaren eta herritarren parte-hartzearen aurrean, "UPNk alde bakarrez jokatzen du lehen unetik, joan den ekainaren 22ko bilerarekin gertatu zen bezala; izan ere, alkateak ez zuen bileraren berri eman, eta, gainera, gaur egun oraindik ez dira ezagutzen bileraren emaitzak". Era berean, "segurtasun-neurriei buruz urriaren 17an egindako iragarkia edo alkateak auzotarren ordezkariekin urriaren 18an egindako bilera aipatzen dituzte, udal honetako eta eremuko beste udal batzuetako kideek horren berri izan gabe, eta horregatik kezkatuta eta haserre agertu dira".

"Behin eta berriz errepikatzen den gobernatzeko modu bat da hori, eta, horren ondorioz, alkateak alde bakarretik jarduten jarraitzen du, baita Erripagañari dagokionez ere, taldeei informaziorik eta parte-hartzerik txikiena ere ukatuz", ondorioztatu dute.