2023-01-16

EH Bilduk, PSNk eta Geroa Baik salatu dute Na+ oztopatzen ari dela udal baliabideen erabilera alderdikoiari buruzko ikerketa batzordearen sorketa IRUĂ‘EA

Espedientea aurrera egin dezan hiru taldeek adierazpen bat sinatu dute, datorren asteko Lehendakaritza batzordean aztertu ahal izateko

EH Bilduren, PSNren eta Geroa Bairen udal taldeek adierazpen bat sinatu dute elkarrekin. Bertan, Navarra Suma Iruñeko Udalaren ikerketa batzordea sortzeko aukera emango lukeen Udal Araudiaren aldaketa oztopatzen ari dela salatzen da. Lehendakaritzako Batzordean bihar eztabaidatuko den idatzi horretan, hiru taldeek kritikatu egin dute justifikatu gabeko atzerapen-estrategia hori, gobernu-taldeak bere burua ezkutatzeko eta bere erantzukizunak ez argitzeko egin duen saiakera gisa, Na+ek udal-baliabideak legez kanpo erabili dituelako bere onura politikorako. Deklarazio hori espediente baten tramitazioan zortzi hilabeteko atzerapenaren ondoren iritsi da. Espedientea iazko maiatzean hasi zen. Bere helburua Navarra Sumak Iruñerriko Mankomunitateari propio eraman zizkion ekimen batzuen idazketan Udaleko Zerbitzu Juridikoen buruzagitzaren zeregina argituko zuen batzorde bat sortzea zen.

EH Bilduren, PSNren eta Geroa Bairen idazkiak, halaber, Ana Elizalde zinegotziari eskatzen dio, Gobernu Estrategikoaren arloko arduraduna den aldetik, Araudiaren aldaketa lehenbailehen izapidetzeko, astebeteko epean mahai gainean egon dadin. Zehazki, gaia urtarrilaren 24an, asteartean, egin behar den Lehendakaritza Batzordean aztertzea eskatzen dute hiru taldeek.

Adierazpenak gogorarazten du “araudia aldatzeko eskaera iazko maiatzaren 17an egin zela. Hala ere, nahiz eta legezko tramitazioak ez lukeen gainditu behar dagokion epea, zortzi hilabete inguruko atzerapena dugu”, salatu duenez. “Joan den abenduaren 27an espedientea ikusi genuen, eta egiaztatu ahal izan genuen alegazioak aurkezteko azken epea azaroaren 18an ireki zela, 17 eguneko epearekin alegazioak aurkezteko”. “Epe hori luze igarota, Gobernu Estrategikoaren Arloko Idazkaritza Teknikoari eta zinegotziari honako izapide eta data hauei buruz galdetu diegu, eta ez dugu inolako erantzunik jaso”. Gertakari horietan oinarrituta, hiru taldeek ebatzi dute, zortzi hilabete igaro ondoren, gobernu-taldea aldez aurretik atzeratzen ari dela izapidetzea, kasuaren xehetasunak ezagutu ez daitezen.