2023-02-09

EH Bilduk, PSNk eta Geroa Baik aurrekontuak aldatzea hitzartu dute, 3,6 milioi euroren truke, navarra sumak aurkeztutako inbertsioei IRUĂ‘EA

Milioi bat familiei etxebizitzak birgaitzeko laguntzetan, 500.000 €Pio XII.ari eta haur-eskola berri bati Donibanen, akordio nagusiak

Hitzartutako 16 zuzenketen artean, Gayarreko espazio eszenikoaren modernizazioa eta Etxabakoitzeko behin-behineko civivox bat ere bultzatuko dira

Navarra Sumak bihar osoko bilkurara eramango duen aurrekontu-aldaketaren proposamenak jasotzen dituen 29 milioietatik, hamar baino gehiago beste administrazio batzuek edo zuzenean Europatik Next Generation funtsen bidez finantzatutako inbertsioak dira; 2,2 milioi dirulaguntza eta laguntza izendunak dira; bi milioi barne-funtzionamenduko gastuak dira, eta 15 milioi baino ez dira udal-funtsekin finantzatutako inbertsio errealak. Azken kopuru hori da, hain zuzen ere, oposizioak zuzendu dezakeena, eta Geroa Baik, EH Bilduk eta PSNk 3,6 milioi euroko balio globalarekin egitea adostu dute, hau da, Mayaren taldeak iragarritakoaren ia % 25. Guztira, 16 zuzenketa defendatzea adostu da, auzo-zuzkidurak bultzatzeko, UPNren kudeaketak huts egin duen proiektuak berreskuratzeko, lehendik dauden azpiegiturak modernizatzeko eta izaera sozialeko laguntzak indartzeko.

Ekonomikoki partida garrantzitsuenen artean, oposizioa osatzen duten hiru alderdiek erabaki dute milioi bat euro bideratzea familiei etxebizitzak birgaitzeko laguntzak emateko (luzatutako aurrekontuan dagoen antzeko partida bati gehituko zaio), milioi erdi Pio XII.aren korridore jasangarria amaitzeko, 500.000 euro Gayarre antzokiaren azpiegitura modernizatzeko eta 300.000 euro Iruñeko Udalak garapenerako eskaintzen dituen laguntzak handitzeko konpromisoa betetzeko. Hauek dira adostutako lau diru-partida nagusiak, baina bosten bat gehitu behar zaie, Na+en proposamena (700.000 euro) aurrekontuan aldatu ez arren, gobernu taldearen planekiko funtsezko aldaketa dakarrena: Donibanen ez da Donibaneko Haur Eskola zaharra birgaituko, auzo berean beste bat eraikiko da. Proposamena da kartzela zaharreko orubearen udal-partzelan kokatzea, eta planteatzen den inbertsioa urte anitzekoa da, aurten 700.000 euroko gastuarekin.

Hiru proiektu amabilizatzeko eta Sarasate pasealekuaren konponketa berreskuratzeko

Geroa Baik, EH Bilduk eta PSNk adostutako gainerako zuzenketek, batez ere, hainbat auzotan mugikortasun iraunkorra sustatzeko, suspertzeko eta urbanizatzeko proiektuetan dute eragina. Hala, 150.000 euro bideratuko dira Urrobi ibaia (Arrosadia-Milagrosa) berrurbanizatzeko (amabilizatzeko) proiekturako; kopuru bera eta antzeko helburua duena erabiliko da Juaristi doktorearen eta Labayen doktorearen ingurunea berrurbanizatzeko, Sanduzelain; eta beste horrenbeste egingo da Mª Auxiliadora andrearen ardatz iraunkorrarekin, Felix plazan, Aibar kalean, Txantrean.

Bestalde, 200.000 euro bideratuko dira parkearen barruko espazioari dagokionez Bosquecillo egokitzeko. Txantrea eta Aranzadi arteko pasabidea idazteko, 60.000 euroko gastua hitzartu da. Proiektua Txantrea Hegoaldearen proiektuan jasota dago. Sarasate pasealekua birmoldatzeko ZIP proiektua eguneratzeko, beste 50.000 euro inbertitzea aurreikusi da. Zerrenda, PILeko funtsekin finantzatutako hirigintza-jarduketei dagokienez, 50.000 eurorekin osatzen da, Etxarri Aranatz eta Artaxoa kaleetako berrurbanizazio- eta saneamendu-lanak amaitzeko.

Auzoetan kultura- eta kirol-zuzkidurak bultzatzea

Geroa Baik, EH Bilduk eta PSNk lortutako itunaren beste zutabe nagusia auzoetako kultur eta kirol hornidurarekin lotuta dago. Horrela, 150.000 euro bideratuko dira Etxabakoitzeko Nicasio de Landa ikastetxearen erdia birgaitzeko, auzorako behin-behineko civivox bat egiteko. Era berean, 150.000 euroko inbertsio globala aurreikusten da Softball de la Rotxapea eremurako. Inbertsio hori, era berean, bi partidatan banatzen da: 75.000 euro aldagelak eraikitzeko eta beste horrenbeste komun autolinpiagarriak instalatzeko.

Aparteko aipamena merezi dute hiru alderdiek hitzemandako 50.000 euroek, oraingoan bai, Sanduzelaiko erdiko biribilguneak sortzen dituen arazoak konpontzeko ideia-lehiaketa bat finantzatzeko.
Azkenik, hiru alderdiek adostu dute 150.000 euro bideratuko dituztela energia-komunitate berriak bultzatzeko, hasiera batean, pobrezia energetikoaren maila handienak detektatu diren auzoetan kokatuko liratekeenak.

Buztintxuriko zabalguneko eta kiroldegiko civivoxaren atzealdeak birdimentsionatu dira

16 zuzenketa eta zuzkidura ekonomiko guztiak, batez ere, Navarra Sumak bultzatutako bi proiektu zehatzetatik ateratzen dira: II. Zabalguneko Civivox, Salestarren dorreetan kokatzea planteatzen duena (6,228 milioi euro), eta Buztintxuriko kiroldegia, 6,445 milioi euro bideratzen zituena. Lehenengoari bi milioi euro murriztuko zaizkio, eta bigarrenari, berriz, milioi bat euro.

Hiru taldeek konpromisoa hartu dute orain kendutako funtsak proposatutako helburuetara itzultzeko. PSNren eta Geroa Bairen kasuan, Salestarren dagoen Zabalguneko II Civivoxari ere eragiten dio konpromisoak, lanak aurreikusitako epean amaitu daitezen. EH Bilduren kasuan, ez, nahiago baitu azpiegitura hori Maristasen.