2022-06-01

EH Bilduk, PSNk eta Geroa Baik 16 zuzenketa adostu dituzte, milioi bat euroren truke, auzoetan inbertsioak egiteko, etxebizitza eskuratzeko, kooperaziorako, haurtzarorako eta ingurumenerako IRUĂ‘EA

Horrela, Na+ek Osoko Bilkurara daraman aurrekontu-aldaketan planteatzen dituen gastu-lehentasunei gizarte-aldaketa ematen diete (10,5 milioi)

Iruñean gehiengoa duten EH Bildu, PSN eta Geroa Bai alderdiek 16 zuzenketa adostu dituzte, milioi bat eurokoak, bihar osoko bilkuran eztabaidatuko den aurrekontu-aldaketan Na+ alderdiak proposatzen dituen inbertsio-lehentasunak aldatzeko (10,5 milioi). Zuzenketa horiek lehentasunezko bost gastu-ildo indartzea planteatzen dute: auzoetako inbertsioak, etxebizitza eskuratzea, garapenerako lankidetza, kultura eta ingurumena. atal horiek indartzeko, Navarra Sumak planteatzen dituen eta hiru alderdiek gaizki justifikatutzat eta nahita handitzat jotzen dituzten partidak oro har % 10 egokituko dira. Hori bai, hiru salbuespen daude: langileekin, hiriko kolektiboentzako diru-laguntzekin edo gizarte-prestazioekin zerikusia duen partidarik ez da ukituko.

Inbertsioak krisi sozialaren eta energiaren garestitzearen aurrean

Zuzenketarik garrantzitsuena, 200.000 eurokoa, Udalaren inbertsioa indartzea da, etxebizitzen udal-parkea birgaitzeko, bizitegi-larrialdietarako erabiltzeko. Horri 100.000 euroko beste bat gehitu behar zaio, Alde Zaharreko Santo Andiako eta Buztintxuriko trenbideko 2 udal-orubeetako bi etxebizitza-proiektutarako. Guztia, etxebizitza eskuratzeko aukera hobetzeko ahaleginak metatu nahian.

Zenbatekoari dagokionez, bigarren zuzenketa komunitate energetikoak sustatzera bideratutakoa da (instalazio fotovoltaikoak, kokatuta dauden ekipamenduari eta inguruko familiei elektrizitatea emateko), eta 180.000 euroko gastua proposatu da. Inbertsio horrek lehentasunezko bi helmuga izango lituzke: Jose Mª Iribarren kiroldegia Ermitagañan eta Jose Mª Huarte ikastetxea San Juan-Donibaneko ibarrean. Gainera, Hipoteka Bulegoaren zereginak berritu eta zabaldu nahi dira, hiri osoan etxebizitza alokatzearen ondoriozko arazoei aurre egiteko.

Hiru alderdiek uste dute gizartean kezka handia dagoela prezioak etengabe igotzen ari direlako, energia garestitzen ari delako eta hipotekak garestitzen ari direlako. "Arretarik handiena jarri behar dugu horrek dakartzan ondorio negatiboak arindu ditzaketen inbertsioetan".

Inbertsioak hiriko auzo eta proiektuetan

Zuzenketen bigarren atalak bizi-kalitatea hobetzeko egin gabe dauden inbertsioak banatzen ditu auzoetan. Lehenik eta behin, 100.000 euroko balioa izango dute haur-parkeen estalkien inbertsioa indartzera bideratutakoek, eta Alde Zaharra eta Etxabakoitz izango dira lehentasunak. Bigarrenik, Osoko Bilkuraren gehiengoa osatzen duten taldeek adostu dute 100.000 euro bideratzea Sarasate pasealekua berrurbanizatzeko proiektuaren egokitzapena finantzatzeko, Udalak antolatutako ideia-lehiaketan (ZIP proiektua) ezarritako lan-parametroen arabera.

Sanduzelaiko biribilgunerako mugikortasun iraunkorreko alternatiben azterketa; Etxarri Aranatz-Artaxoa (Txantrea) kaleetako saneamendu-lanak hasteko finantziazioa, 50.000 euro bakoitzak; 45.000 euro Lezkairuko hiri-basoak, Pioneren parkean; eta 17.131,97 euro Caldereria kalean komunak jartzeko proiekturako. Era berean, bizikleta azpiegituraren mantentze eta segurtasunerako zuzenketak planteatzen dira

Lankidetza gizarte- eta kultura-erakundeekin

Garapenerako lankidetzari dagokionez, itundutako proposamenak 163.000 euroko zuzenketa jasotzen du, bere aurrekontuaren % 0,7 helburu horretara bideratzeko konpromiso instituzionala betetzeko, Na+-ek proposatutakoa bikoiztuz. 15.000 euro jarri dira LGTBI+ Plana egiteko. Zoritxarrez, NA+ planari bizkarra ematen ari zaio, eta Gerra Zibilean fusilatutako pertsonentzako panteoiaren eremua handitzen ari da, Udal Hilerrian, 50.000 eurokoa. Azkenik, 20.000 euro planteatu dira lehiaketa bermatzeko.