2022-06-03

EH-Bilduk, PSN-PSOEk eta Geroa Baik Arrotxapeako merkatarien ekimenari babesa eta baimenak kendu izana salatu dute IRUĂ‘EA

Oposizioko taldeek adierazpen bat aurkeztu dute, Udalak zuzkidura ekonomikoari eutsi diezaion eta ekitaldia beti egin den leku bera utz dezan eskatzeko

EH-Bildu, PSN-PSOE eta Geroa Baiko udal taldeek adierazpen bat aurkeztu dute Presidentetza Batzordearen hurrengo bilkuran, La Rotxa Merkataritza eta Ostalaritza Elkartearen erreklamazioak helarazteko; izan ere, Udalak aurten “bere laguntza ekonomikoa erretiratzen zuela jakinarazi zioten, eta horrek esan nahi du, ia erabat bertan behera geratzen dela merkataritzaren jaia”. Hala eta guztiz ere, jarraitzea erabaki zuten, “horrek merkatarien elkarte bati eragin diezazkiokeen arazoekin, irabazi asmorik gabe eta baliabiderik gabe”.

“Baina, orain, Herritarren Babeserako Alorrak egindako baimen-eskaerari ezezkoa eman zaiola ere jakinarazi diete, Rotxapean plaza hobeak daudela argudiatuz jarduera hori egiteko”. Hori guztia, COVID bidez 2019tik egin ezin izan duen hogeigarren urteurrena beteko duen urtean.

Merkatariek gogorarazi dutenez, 20 urte baino gehiago daramatzate "Merkataritzak hiria auzo bihurtzen du" kanpaina antolatzen, eta ardatz nagusia paellada herrikoia da, ekitaldi adierazgarriena. “Jarduera hau batez ere auzoko merkataritza-ardatzean egiten da, Marcelo Celayetan, eta hainbat ekitaldi egiten ditu, hala nola, umeentzako jolasak, auzoko handienari omenaldia eta musika, besteak beste”. “Helburua da 2 egunez herriko merkataritzak protagonismoa izatea, kaleak saltokietakoak izatea eta auzokoak, merkatari-lana duintzen eta herritarrengana hurbiltzen. Jarduera arrakastatsua da, eta esan beharra dago 1.000 pertsona inguruk ospatzen dutela herriko merkataritzaren jaia, ostiral arratsaldean soilik”, merkatariek gaineratu dutenez.

Adierazpen hau sinatu duten taldeek uste dute “jarduera hori dagoeneko finkatuta dagoela auzoan, eta Arrotxapeko saltoki txikiak sustatzen dituela, eta, horregatik, Gob eremuei exijitu diete. Merkataritza eta Turismo Estrategikoa eta Herritarren Segurtasuna. Arrotxapean Merkataritzak hiria auzo bihurtzen du jarduera ohiko zuzkidura ekonomikoarekin babestea, eta Marcelo Celayeta kalean lurzoru publikoa erabiltzeko baimenak ematea, azken 20 urteetan bertan egin baita jarduera”.