2024-01-12

EH Bilduk proposamen “zabal eta plurala” aurkeztu du Lizarraldeko garapen sozioekonomikorako ponentziarako NAFARROA

Koalizio subiranistak “Merindadearen aniztasuna islatzen duten” berrogeita hamar hizlari baino gehiago proposatu ditu. Eskualdeko osoko erakundeek, sindikatuek, enpresek, elkarteek edo komunikabideek osatzen dute proposamena.

EH Bilduk Lizarraldeako garapen sozioekonomikoa aztertzeko ponentziarako lan-planaren proposamena erregistratu du gaur Nafarroako Parlamentuan. Koalizio subiranistak berrogeita hamar erakunde baino gehiago proposatu ditu, besteak beste, sindikatuak, enpresaburuen elkarteak, ikerketa-zentroak, elkarteak eta Merindadeko hainbat esparru eta sektoretako beste eragileak.

“Ponentzia hau aukera bat da Estellerria bezalako eskualde anitz baten errealitateari buruzko ahalik eta erradiografia zehatzena egiteko, ondorioak ateratzeko eta aurrean dituen erronkei aurre egiten lagunduko duten neurriak bultzatzeko”, esan du EH Bildutik. Era berean, gogorarazi dute azaroan ponentzia eratu zenetik, hainbat eragile, erakunde eta ekimenekin harremanetan jarri direla eskualdeko aberastasuna eta aniztasuna bertan ordezkatuta egongo direla bermatzeko.

Koalizio subiranistak ziurtatu du planteamendu transbertsala hartu dutela kontuan proposamena lantzeko, “nekazaritza eta abeltzaintza, osasuna, industria eta kultura, turismoa edo komunikazioa, eta, bereziki, despopulatzeko arrisku handiena duten eremuak barnebilduz”. Alde horretatik, EH Bilduren proposamenak barne hartzen ditu nekazaritzako sindikatuak, San Adriango Elikagaien Teknologia eta Segurtasunerako Zentro Nazionala, Teder Garapen Agentzia eta despopulazioaren aurkako beste ekimen batzuk, hala nola Codes inguruko Tejiendo Caminos elkartea. Merindadeko hainbat eskualdetako oinarrizko gizarte zerbitzuak eta osasun arloko profesionalak ere sartzen dira, baita turismoarekin eta merkataritzarekin lotutako ekimenak ere.

“Aurkezten dugun lan plana Ebroko ibaiertzetik Urbasako magaletaraino iristen da, Montejurratik eta Lizarratik pasatuz. Proposamen horrek bermatzen du beren ikuspegia emateko, beren esperientziak partekatzeko eta beren beharrak azaltzeko Merindadeko errealitate desberdinak presente egongo direla. Ezinbestekoa baita hori ponentziak Merindadeak dituen erronka garrantzitsuei erantzuteko”, esan dute EH Bildutik.

Koalizio subiranistak adierazi du, hurrengo hilabeteetan, bilkurek dirauten bitartean, proposamenak jasotzen ez dituen eskualdeko beste eragile, erakunde eta elkarte batzuekin bilerak egingo dituela bere ekarpenak jasotzeko. Hartara, bere ekarpen eta kezkak ponentzian ere egongo dira.