2023-10-27

EH Bilduk Joseba Asironen aurka irekitako espediente "bidegabea" zuzentzeko erreparazioa eskatu dio Ibarrolaren taldeari IRUĂ‘EA

UPNk udal baliabideen erabilera alderdikoia salatu du eta TANren ebazpenaren aurkako helegitea aurkezteko diru publiko gehiago ez erabiltzea eskatu du

EH Bilduk adierazpen proposamen bat aurkeztu du, eta Joseba Asironen aurka irekitako espediente "bidegabea" zuzentzeko erreparazio publikoa egiteko eskatu dio gobernu taldeari, udaltzain baten datu babestuen berri ez emateagatik. Erreklamazio hori datorren osteguneko Osoko Bilkuran eztabaidatuko da, eta TANen ebazpenaren ildotik doa (2537. zk.). Horren arabera, bozeramaile abertzaleak, UPNk esandakoaren aurka, ez zuen agente horri buruzko "inolako dokumentazio edo informaziorik helarazi, argitaratu eta ez zuen behar ez behar ez den moduan erabili".

Javier Labairu (UPN) Herritarren Segurtasunerako zinegotziak autoa garabiaren gordailutik atera ahal izan zuen 2020ko urriaren 15ean, dagokion tasa eta gainerako herritarrei eskatzen zaien isuna ordaindu gabe. Horretarako, alderdi subiranista salatzen zuen bezala, hainbat pertsonaren laguntza behar izan zuen, horietako bat aipatutako agentearena, bere zenbaki profesionalarekin identifikatua. "Bada, salatutako gertakarien irmotasuna ikusita, eta zinegotzi horri aldeko tratua emateko frogen ebidentzia ikusita, UPNk arreta desbideratu nahi izan zuen, Udalaren baliabideak erabiliz, gure bozeramailearen aurka barne-prozedura bat abiarazteko, Legeak ezarritako baldintzetako bat ere bete gabe datuak ustez jakinarazteagatik", azaldu du EH Bilduk. "Orain ezagutzen den TANen ebazpenak argi eta garbi uzten du jokabide hori bidegabea, neurrigabea eta legez kanpokoa izan zela, eta, beraz, erantzukizunak argitzea merezi duela", gehitu du.

Argudio horien arabera, eta espediente hura hauteskundeen atarian itxi zenez eta Asironen hautagaitza politikoki kaltetzeko erabili zenez, adierazpenak proposatzen du, lehen akordio puntu gisa, "UPNk barne prozedura administratiboen erabilera alderdikoia salatzea, aurkari politikoei eraso egiteko, errealitatea manipulatuz eta faltsutuz". Bigarren akordio puntuak zera eskatzen dio gobernu taldeari: "bidegabe espedientea ireki zitzaion zinegotziari dagokion deslaido-oharra zuzendu eta NAOn argitaratzea". Izan ere, Asironi irekitako espedientea NAOko iragarki batean ustezko falta argitaratzearekin amaitu zen.

Azkenik, testuak hirugarren adostasun-puntu bat proposatzen du: "Cristina Ibarrola alkateari erreklamatzea publikoki konpromisoa har dezala, TANen ebazpenaren sendotasuna dela eta, funts publiko gehiago ez xahutzeko errekurtso bat aurkeztean, ezta beste instantzia batzuetan prozedura irekitzean ere”.