2021-10-01

EH Bilduk Iruñean, Burlatan, Eguesibarren eta Uharten Erripagañaren etorkizuna erabakitzeko auzo-kontsulta eskatu dute NAFARROA

EH Bilduk Iruñean, Burlatan, Huarten eta Eguesibarren dituen udal taldeek ekimen  komun bat defendatuko dute udaletan, Nafarroako Gobernuari Erripagañaren etorkizun administratiboa erabakitzeko prozesua has dezala eskatzeko. Alderdi subiranistak prozesu horretan auzokoen artean kontsulta egitea eskatu du, hartzen den azken erabakia bertan bizi direnen nahiekin bat etor dadin. EH Bilduk ekimena publiko egin du, bizilagunen eskaeraren lekukoa hartuta; izan ere, lau udaletako udal talde guztiei hilaren 22an bidalitako gutun baten bidez, "zatiketa administratiboak dakarren geldialdia askatzeko" eskatu zuen, eta eztabaida prozesu bat abiaraztea eskatu zuen.

Udal bakoitzean defendatuko den testuak gogorarazi duenez, Erripagañaren etorkizunari behin betiko heltzeko beharra, 17.500 biztanlera iritsiko dela aurreikusten baita, auzoak ez ezik, "lau udaletako udal taldeek ere partekatzen dute". "Eztabaida zabal, sakon eta parte-hartzailearen ondorioz, alde guztiek onartutako adostasun proposamen bat egotea litzateke desiragarriena", adierazi du alderdi soberanistak. EH Bilduren jarrera argia da: "Dena dela, prozesu hau bere garaian Mendillorriko bizilagunen kontsultaren antzekoa eginez amaitu beharko litzateke".

Auzokoen kontsulta lehenesten duten lau puntu

Lau Udalbatzaren hurrengo osoko bilkuretan aurkeztuko den proposamenak lau adostasun puntu proposatzen ditu. Lehenengoan, Nafarroako Gobernuari eskatzen zaio Lan Mahai baten buru izan dadila, lau udalekin koordinatuta, "Erripagañaren etorkizuna zehazteko". Mahai horretan bertan, bizilagunen ordezkaritza batek ere parte hartzea proposatu da.

Bigarren akordio-puntuak udal bakoitzak bere gain hartu beharko lukeen konpromisoa ezartzen du, hau da, udal gisa jarrera bat "adostea", auzoarentzat irtenbide azkarrak errazteko Lan Mahaiaren barruan. Foro horrek, era berean, eta garatzen duen eztabaidaren ondorioetatik abiatuta, "Erripagañako herritarren artean kontsulta bat egiteko diseinua eta metodologia ahalik eta adostasun handienarekin" landuko ditu. Hori da hirugarren akordioa.

Laugarrenak prozesu honetan ordezkatuta dauden erakunde guztien eta, batez ere, Nafarroako Gobernuaren aldetik, "PSISen proposatutako aldaketari buruzko behin betiko erabaki oro Erripagañaren etorkizun instituzionala zehaztu arte atzeratzea" eskatu du, lehen deskribatutako prozesuaren bidez.

Behin betiko irtenbideak bilatzeko unea iritsi da

Erripagañako PSISa 2010eko maiatzean onartu zuen behin betiko Nafarroako Gobernuak, lau udalerriren lurralde-eremu bat hirigintzaren aldetik antolatzeko eta planifikatzeko. "PSISek diseinu eta plangintza arazo handiak izan ditu", gogorarazi du EH Bilduk. Foru-dekretu baten bidez, 2014ko maiatzean, udal-mugarteen mugak erregularizatu ziren, eta 2016ko urriaren 15ean esparru-akordio bat sinatu zen lau udalerrien artean, " Udaleko hainbat zerbitzu publiko emateko lankidetza- eta koordinazio-ildo nagusiak, ahalik eta eraginkortasun eta efizientzia handiena lortzeko". Horretarako sortu zen Erripagañako udalerrien arteko kontseilua, nahiz eta bai Iruñeak bai Burlatak, Eguesibarrek eta Huartek  ere adostutakoaren "behin-behinekotasuna" aitortzen zuten, eta epe ertain eta luzerako helburu gisa hartzen zuten "behin betiko irtenbide bat, ziur asko eremu hori udalerri kopuru txikiago bati esleitzetik igaro behar duena".

EH Bilduren ustez, esparru-hitzarmen hartatik bost urte igaro direnean eta PSISen aldaketa garrantzitsu bati hasiera eman zaionean, "une erabakigarri batean gaude zuzkiduren, etxebizitzaren, mugikortasunaren edo behin betiko antolamenduaren arloetan erabakiak hartzeko, eta zentzuzkoa dirudi pentsatzea hori dela testuinguru egokia Erripagaña auzoak bere etorkizuna modu iraunkor, egonkor eta behin betikoan definitzeko behar diren erabakiak har ditzan". Alderdi soberanistaren proposamenean lehentasuna duena "auzo honetako bizilagunen onura eta lasaitasuna" da, baita tartean dauden udalen egonkortasuna ere. " Ondorioz, uste dugu iritsi dela garaia prozesu parte-hartzaile zabal eta bizia diseinatzeko, non guztiok parte hartuko dugun eta erabakiak adostasunez eta koordinatuta hartzeko aukera emango digun", laburbildu du formazio abertzaleak.