2023-09-01

EH Bilduk, Geroa Baik eta Contigo-Zurekin taldeek eskatu diote ibarrolari Zangoza kaleko aparkalekua behin betiko gelditzeko IRUĂ‘EA

II. Zabalguneko behar guztiei buruzko parte-hartze prozesu "sozial eta politiko serioa" eskatu dute, Plan Bereziaren eztabaidaren babesean

EH Bilduk, Geroa Baik eta Contigo-Zurekin koalizioak adierazpen bat sinatu dute Zangoza kaleko aparkalekua eta Gurutzeko plaza behin betiko gelditzeko eskatuz. Testuaren azken hartzailea Cristina Ibarrola alkatea da, eta honako hau eskatzen du: "Espedientea zer egoeratan dagoen eta zer egoeratan gera daitekeen argitzea" eta "II. Zabalgunean bizi-kalitatea hobetzeko, oinezkoentzako eremuak handitzeko, birnaturalizatzeko eta aparkalekua egiteko beharrei buruzko eztabaida sozial eta politiko adostu eta eraikitzaileko parte-hartze prozesu serio bat irekitzea". Prozesu hau, talde sinatzaileen ustez, Hiri Jarduketarako Plan Bereziaren onarpen prozesuaren babesean egin beharko litzateke, "UPNren kudeaketa txarragatik urte askotako atzerapena pilatu baitu".

Adierazpen hori asteazkenean eztabaidatuko dute Hirigintza Batzordean, eta UPNren eta Ibarrola alkatearen jarrera ere salatzen du, proiektuaren kudeaketan "funtzionamendu aldrebesa, aldebakarrekoa eta arduragabea" izan delako. Jokabide horrek "arazo ugari sortu ditu", adierazi dute taldeek, eta ohartarazi dute "aurreikusi gabeko kalte-ordainak" eragin ditzakeela.

Idatziaren azalpen-zatian, EH Bilduk Geroa Baik eta Contigo-Zurekin elkarteak gogorarazi dute 2021eko abuztuan jakin zutela prentsaren bidez proiektuaren berri. Ordutik hona, "gardentasunari etengabe uzkur jokatuz, oinarri tekniko eta juridiko sendorik gabe eta udal-taldeen eta auzotarren iritziekiko jokabide harrorik gabe, egoera benetan tamalgarri batera iritsi gara", diote. Herritarren mobilizazioak aurtengo udan lortu du alkateak "bere kabuz" iragarritako proiektua "aldi baterako etetea", baina, sinatzaileen iritziz, etenaldia ez da nahikoa ez auzokideentzat, ez osoko bilkuraren gehiengoarentzat. Beraz, hiru taldeek UPNri eta Ibarrolari euren "inprobisazioekin" amaitzeko, proiektua behin betiko gelditzeko eta eztabaida prozesu "serio" bat irekitzeko eskatzen diete, "herritarren eta, zehazkiago, II. Zabalguneko bizilagunen iritziarekiko mespretxutik" aldenduta