2023-10-31

EH Bilduk, Geroa Baik eta Contigo-Zurekin taldeak Ibarrolak beste hiri batzuekin adostu gabeko eta edukirik gabeko hitzarmenak erabiltzea salatzen dute IRUĂ‘EA

Osoko Bilkuran bere jarrera horrekin amaitzeko eskatzen diote, eta lankidetza-protokoloak lehenik batzordean eztabaidatzeko

EH Bilduk, Geroa Baik eta Contigo-Zurekin koalizioek adierazpen bat sinatu dute elkarrekin, alkatesari Udala bere promozio pertsonalerako erabiltzen duela aurpegiratzeko, berez, "eduki zehatzik, esleipen ekonomikorik eta konpromiso juridikorik gabeko lankidetza-protokoloak" erabiltzera iritsi da Ibarrola anderea”. Joan den irailaren 22an Madrilekin iragarritako turismo-arloko hitzarmenari buruz ari dira taldeak. Hitzarmen hori, azkenean, bi hirien arteko jarduera-protokolo batean geratu da, "asmoen adierazpen soil batean", benetako konpromisorik gabe, ez arlo ekonomikoan, ez juridikoan, "alderdien motibazioak" soilik justifikatuta.

Adierazpen hori ostegun honetan eztabaidatuko da Osoko Bilkuran, eta Gobernu Taldeari eskatzen dio horrelako propaganda-praktikekin amaitzeko, eta "Udal honek beste hiri eta erakunde batzuekin akordioak sinatu aurretik, oposizioko talde guztiei dagokion batzordean jakinarazteko".

Testuak Madrilekin egindako akordioaren ibilbidea gogorarazten du. Irailaren 22an eman zitzaion hasiera. Ibarrola andereak Espainiako hiriburura egindako bisita ofizialaren berri ematen zuen Udalaren ohar batekin, eta Martínez-Almeidarekin batera "ekintzak trukatzeko lankidetza-hitzarmen" bat sinatzeagatik justifikatzen zuen, bi hiriak "helmuga turistiko" gisa sustatzeko. "Albistea jakin ondoren, taldeok hitzarmenaren edukiaz eta hartutako konpromisoez galdetu dugu, eta jaso dugun erantzuna izan da hitzarmena lantzen ari zirela eta urrian zehar jakinaraziko zigutela", dio testuak. "Ez dugu beste berririk izan harik eta hilaren 18an Martínez-Almeida jaunak Iruñera egindako bidaia batean ezagutu genuen arte, hitzarmen bat sinatu beharrean, bi hirien arteko protokolo bat sinatu zuen arte, edukirik eta konpromiso ekonomiko eta juridikorik gabe".

"Behin espedientea eskuratu dugunean, baieztatzen da Ibarrola anderearen jokaldi hau bere sustapen politiko pertsonalaren kanpainaren barruko estrategia alderdikoiaren beste kapitulo berri bat dela; Gainera, berak sinaturiko protokoloaren atzean ez dago inolako konpromisorik ez ezer", ondorioztatu du.