2022-12-23

EH Bilduk ez du babesten Erorien monumentua Iruñeko Udalaren erakusketa areto gisa berriro irekitzea IRUÑEA

Memoria-elkarteekiko konpromisoa betetzea eskatzen du, eraikinaren erabilera ez normalizatzeko etorkizuna erabaki arte

EH Bilduk ez du babesten Iruñeko Udalak Erorien monumentua, Askatasunaren Plazan dagoena, erakusketa areto gisa berriro irekitzea. Alderdi abertzalearentzat funtsezkoa da erakundeak aurreko legealdian hiriko memoria-mugimenduekin hartutako konpromisoari eustea, eraikin polemiko horren erabilera ez normalizatzeko, gutxienez, bere etorkizuna konpondu arte. Frankismoaren ikur bati buruz ari gara, oraindik babak altxatzen dituen leku bati buruz ari gara, diktaduraren biktimen duintasunaren alde borrokan hamarkadak daramatzaten pertsonei emandako hitza errespetatzeaz ari gara, eta, orain, haren erabilera normalizatzeak sarkasmo bat dirudi, dio.

Gainera, alderdi abertzaleak salatu du Udalbatzari ez zaiola inoiz jakinarazi Mayak lokal hori erakusketa areto gisa berriro irekitzeko asmoa duela, eta are gutxiago gure iritzia eskatu dela. Gobernu talde honek duen iluntasunaren beste erakustaldi bat izan da hau: aurreko legealdian egin zen eraikinerako ideia-lehiaketari buruzko erakusketa bat iragarri ziguten, baina inoiz ez ziguten esan benetako asmoa erakusketa-areto gisa irekitzea zenik. Iraingarria iruditzen zaigu, eta are gehiago Udalak, erakunde gisa, konpromiso bat hartu zuenean, Mayak eta UPNk berriro eta alde bakarretik hausten dutena.

EH Bilduren ustez, monumentu frankista hori eraldatzea edo ezabatzea bermatuko duen gutxieneko adostasunik egon arte, aurreko legealdian haren etorkizunaren inguruan irekitako eztabaida amaitu arte, ezin da erabilera normalizatuak egiteko bidera itzuli, eta, gainera, erabilera horiek ez dira parte-hartze prozesurik jasan. Sinbolismo berezia duen espazioa dela errespetatu behar dugu, eta horrela tratatu behar dela. Erabaki horrek beste garaira itzultzen gaitu, non simbologia franquista UPNk babesten zuen; gainera, ke-gortina gisa erabiltzen da monumentu frankista horri inolako esku-hartzerik gabe eusteko, alderdi subiranistaren arabera.