2022-11-30

EH Bilduk eta Geroa Baik Irulegiren eskuaren aurkikuntza eta garrantzia Udalak argitaratzen duen eskola-materialean sartzeko eskatu dute IRUĂ‘EA

Aranzadi Zientzia Elkartearen lana aitortzea eta udalaren gogobetetasuna herritarrei helaraztea ere eskatu dute

EH Bilduko eta Geroa Baiko udal taldeek ekimen bat aurkeztu dute, Irulegiren eskutik aurkikuntza zientifikoaren berri eta horren ondorioak Udalak argitaratutako ikasmaterialetara eramateko eskatuz, “material horiek hobetu eta aberasteko asmoz”.

Adierazpen hori bihar, osteguna, egingo den Osoko Bilkuran eztabaidatuko da, eta bertan proposatzen da Iruñeko Udala pozik egotea aurkikuntza arkeologiko honengatik, eta gogobetetze hori “iruindarrei” helaraztea. Hirugarren puntuan, erakundeak, herritarren ordezkari nagusia den aldetik, egindako lana zoriontzea eta Arantzadi Zientzia Elkarteari eskerrak ematea proposatzen da.

Testuak gogorarazten du azaroaren 14an lehen mailako “aurkikuntza zientifiko baten berri eman zitzaiola iritzi publikoari, Iruñerrian eta hiri horretatik 8 kilometro eskasera, eta eragin handia izan duela arkeologoen, historialarien eta hizkuntzalarien artean”. “Irulegiren Eskua” izenaz ezaguna denak, “adierazpen hau defendatzen duten taldeen arabera, gure iraganari buruzko ezagutza ematen du, eta ikerketa-ildo berrien aukerari buruzko itxaropen bikainak zabaltzen ditu”.

“Horren guztiaren jakitun, tokiko prentsak, Estatukoak eta nazioarteko prentsak ere aurkikuntzaren berri eman dute, eta balioa eman diote, eragindako erakundeek, udalek, Nafarroako Gobernuak eta Estatuko Gobernuak bezala”, EH Bilduk eta Geroa Baik aldarrikatzen duten bezala. “Denek adierazi dute gaiaren garrantzia, eta Estatuaren aurrekontuen kontura diru-partida garrantzitsu bat onartu izana ospatu besterik ezin dugu egin, Irulegiko aztarnategiko ikerketei jarraipena eta bultzada ematen diena”, ondorioztatu dutenez. Argudio horretan oinarrituta, eskatu dute Iruñeak bat egin dezala aintzatespen horrekin, eta egokitu ditzala bere eskola-materialak aurkikuntzaren garrantzira.