2023-06-30

EH Bilduk errefusatu egin du Ibarrolak 2017an gaitzetsitako Salvadorri Berdintasuna esleitzea, emakumeen eskubideak, berdintasuna eta aniztasun sexualaren aurkakoa IRUĂ‘EA

“Abortuaren aurkako militante batek, Voxen postulatuetatik gertu eta talde ultraeskuindarrek saritua, diru-zorro hori bere gain hartzea oso gauza larria da”, ziurtatzen du

Ultraeskuina ate handitik sartu da Iruñeko udaletxean, Carlos Salvadorren eskutik. Politikari ultra horrek zalantzan jartzen ditu emakumeen eta LGTBI kolektiboaren eskubideak, eta abortuaren aurkako militante nabarmena dela esan nahi izan du. Alkateak Berdintasun arloa esleitzen dio. EH Bilduk gogor salatu du Cristina Ibarrolaren erabakia zein zinegotzi polemikoa hain arlo sentikorraren buru jarri duen. Oso larria da gobernu talde honen lehen erabakiak hainbeste pertsona mespretxatzea, hamarkadetan Iruñeak berdintasunaren erreferente izateko borrokatu duenarekin talde soberanistak dioenez. Erabaki horrekin, Ibarrola negazionismoaren aldean kokatzen da, ultraeskuinaren aldean, pertsonei eskubideak murriztu nahi dizkietenen aldean.

EH Bilduk nabarmendu du Salvadorrek ingeniaritza sozialeko esperimentu gisa definitu zuela emakumeen eta gizonen arteko berdintasuna sustatzeko Skolae hezkidetza programa. Halaber, alderdi soberanistak gogorarazi du Iruñeko Udalak gaitzetsi egin zuela Berdintasunerako arduraduna 2017an, "pertsona guztien askatasunaren eta eskubideen aurka egindako adierazpenengatik, bereziki LGTBQI komunitatearenak". Voxek abortatzea erabakitzen duten emakumeek umekiaren irudi bat ikustea proposatu aurretik, berak proposatu zuen Kongresuan, eta EH Bilduk gaineratu du hori larderia ekintza argia dela, emakumeek erabakitzeko duten gaitasunean esku-sartzea, baita beren eskubideak kentzeko ahalegina ere.

Hazte Oir elkarte ultrak saritua, Salvadorrek El Toro de la Vega lantzeoarekin alderatu zuen abortatzeko eskubidea. Adierazpen horiengatik, Nafarroako kolektibo feministek salaketa jarri zuten Nafarroako Berdintasun Institutuaren aurrean, alderdi abertzaleak ere gogorarazi duenez. Gaizki hasi du legegintzaldia Ibarrola andreak berdintasun hitzaren zentzurik oinarrizkoena bertan behera uzten duen izendapen batekin, biztanleriaren erdia mespretxatzen duena eta hiri honetan erabat finkatuta egon behar zuten lorpenetan atzerapauso onartezina dakarrena, EH Bilduk ondorioztatu duenez.