2022-03-31

EH Bilduk Caballeroren bulegoari zuzenean, eta inongo justifikaziorik, kontratuak emateagatik diziplinazko espedientea irekitzeko eskaera formalki egin du IRUĂ‘EA

Kontratu hauek justifikatu zituen eta Udalaren Aholkularitza Juridikoko arduraduna den Gonzalo Remondeguiren jokabidea ikertzea exigitu dio Maya alkateari

Maria Caballeroren anaiaren bulegoari, justifikaziorik gabe, emandako kontratazioak berriro ez errepikatzea, jokabide horren erantzukizunak argitzea eta hiru eskaintza eskatzera behartzen duen barne-instrukzioa aplikatzea eskatzea du EH Bilduk. Orain, kasu honen inguruko diziplina-espedientea irekitzeko eskaera formala egin du EH Bilduk. Alderdi soberanistak Gonzalo Remondegui aholkularitza juridikoko zuzendariari egotzi dio ekintza horien erantzukizuna. Enrique Mayak izendapen askeko kargua izendatu zuen, eta hark eman zuen kontratuen legezkotasunaren berri, eta hark justifikatu zuen, gerora, kontratuak bideragarri egingo zituen ustezko salbuespena. “ALCAN bulegoa eta Andérez abokatua hiri honetan hiru kontratazio kasuetan defentsa juridikoa ongi garatzeko gai diren bakarrak direla esatea gustiz jasanezina da” idazkiak salatzen duenez.

Diziplinazko espedientea irekitzeko eskaera formalki bidali dio EH Bilduk Alkatetzari, Maya baita Udaleko Aholkularitza Juridikoaren zuzeneko arduraduna. EH Bilduk ohartarazi duenez, eskaera honetan adierazitako argudioei jaramonik egiten ez badie edo hemen planteatzen dugun eskaria alde batera uzten badu, uste dugu alkatea zuzenean eta zehazki erantzule egingo dela kasu honetan salatu dugun jokabidearen moduko portaerak izan ditzakeen ondorioen aurrean.

Legearekin bat datorren eskaera

Eskabidean, alderdi subiranistak gogorarazi du gaur egun Udalean indarrean dagoen Kontratazio Publiko Estrategikoaren eta Sozialki Arduratsuaren Instrukzioa dagoela, 2019ko apirilaren 16an JOB-ak onartu ondoren. Jarraibide hori da, Udaleko kontratazio-organoek derrigorrez bete beharrekoa, 3.000 eurotik gorako kontratu guztietan (detektatutako hiru kasuetan, esaterako) gutxienez hiru eskaintza desberdin izan behar dituztela zehazten duena. «Kontratazio-organoei emandako agindua oso argia da, eta salbuespen batzuk baino ez ditu ezartzen, kontratua presazkoa dela justifikatzen duenean, edo arrazoi teknikoak, artistikoak edo eskubide esklusiboen babesarekin zerikusia dutenak direla eta, kontratistak bakarrik egin dezake kontratua», gogorarazi du idazkiak. Hala ere, eta egiaztatzen denez, hiru kasu horien kontratazio espedienteetan ez da benetako justifikaziorik agertzen presari buruz, ezta balizko arrazoi tekniko horiei buruz ere. “Hori zen egiteko unea, eta ezin da gerora justifikatu”, gehitzen du.

Gogorarazten da, halaber, Administrazio Prozedura Erkidearen Legearen 21. artikuluak eta Sektore Publikoaren Araubide Juridikoaren Legearen 6. artikuluak ezartzen duten bezala, kontrataziorako barne-jarraibideak ez betetzeak diziplina-erantzukizuna dakarrela. Erantzukizun hori eskatzen da orain.

Hiru argudio argi

Hiru dira diziplinazko espediente hau justifikatzeko argudiatzen diren arrazoiak: Lehenengoa, oso deigarria, Instrukzio honen existentziarekin eta irismenarekin erabat bat ez etortzea da, udal-abokatuek ondo ezagutzen dutena eta indarrean dagoena», dio idazkiak. Bigarrena, espezializazio-irizpidearen aipamena da, hiru eskaintza eskatzeko agindu hori ez errespetatzeko aitzakia gisa: «Araudia oso argia da horri dagokionez, eta nahiko berria da TAN-en ebazpena, non legez kanpokotzat jotzen baita Ingeniarien Elkargoaren kontratazioa Labriteko pasabidearen azterketaren kasuan, justifikazio horrekin berarekin egin duelako, lizitatzaile bat baino gehiago egonez gero bertan behera geratzen dena».

Orain, ALCAN bulegoa eta Andérez abokatua hiru kasuetan defentsa juridikoa behar bezala garatzeko gai ziren bakarrak zirela esatea guztiz jasanezina da, argudiatu du EH Bilduk. Hirugarrenik, hiru eskaintzen eskaerara ez egiteko aitzakiatzat aipatzen da guztiak prezio berekoak izango liratekeela, hau da, Elkargoaren tarifena (Abokatuena, ulertzen da) kostuen arloan, baina baieztapen hori erabat faltsua da. Alderdi subiranistaren idazkiak gogorarazten du gaur egun abokatu profesionalek askatasunez ezartzen dituztela beren ordainsariak, Iruñeko Abokatuen Elkargoaren webgunean bertan ikus daitekeenez; izan ere, bertan azaltzen denez, ordainsariei dagokienez, abokatuaren eta bezeroaren arteko harremanak merkatu askearen eta lehia askearen printzipioen arabera arautzen dira.