2023-05-23

EH Bilduk auzoak indartu eta erabakietan herritarren parte-hartzea ardatz nagusi bihurtzearen alde egin du IRUĂ‘EA

Berdintasunean oinarritutako ordenantza bat egingo du espazio publikoak erabiltzeko, eta polizia komunitarioa Iruñeko auzo guztietara zabalduko du

EH Bilduren ustez, gobernantza zuzenean lotuta dago herritarrekin; gobernantza demokratikoa, parte-hartzailea, inklusiboa eta inposaketetatik aldentzen dena nahi dugu. Joseba Asiron EH Bilduko Iruñeko alkategaiak Iruñeko auzoak hiriko proiektu handi guztietan parte hartzeko eta erabakiak hartzeko ardatz nagusi bihurtzearen alde egin du.

Baina, gaur egun esan al dezakegu zehazki zer den auzo bat? Mundu guztiak daki zein den berea, baina figura horrek gaur egun ez da instituzioetan ageri, pentsatzen zuen hautagaiak. Horregatik, EH Bilduk bi administrazio-neurri indartsu defendatuko ditu: lehenik eta behin, auzoen figura eta jaien egutegia ofizialduko ditugu, parte hartzeko bideak eta programazio herrikoia hobetzeko, eta, bigarrenik, Auzo Kontseiluak sortzea bultzatuko dugu, parte-hartze hori bideratzeko tresna gisa.

Gobernantzaren arloko prestakuntza subiranistaren beste konpromiso batzuk honako hauek dira: Civivoxetan edo zentro komunitarioetan udal-informazioko guneak gaitzea, udal-erregistro gisa nola ezarri aztertzea, eta auzo-planak berreskuratzea, horietan guztietan oinarrizko dotazioak daudela bermatzeko.

Eta gobernantzaren kontzeptuaren barruan, EH Bilduk garrantzi berezia ematen dio espazio publikoaren erabilerari. Ez dugu kalejirarik, erraldoirik, kilikirik edo espaloietara erbesteratutako olentzerorik nahi, eta, horretarako, ordenantza bat egingo dugu baimenei buruzko irizpideak eguneratzeko, unibertsalak, bidezkoak eta berdintasunean oinarritu daitezen. Gainera, Asironek aldarrikatzen zuen balio demokratikoetan, zainketetan eta gertutasunean oinarritutako polizia-eredu bat behar dugula, eta, beraz, Polizia Komunitarioa auzo guztietara zabaltzearen aldeko apustua egiten dugu, talde hori indartuz eta balioan jarriz, Bitartekaritza Bulego batekin batera.

«Sistema demokratiko baten funtsa jendeari entzutea da, baina entzun ahal izateko tresnak ematea demokrazia zeinu bat baino zerbait gehiago dela sinesten dugunon erantzukizuna da», ondorioztatu zuen.