2023-11-17

EH Bildu, PSN, Geroa Bai eta Contigo-Zurekin alderdiek, Olentzero Elkarteari laguntza handitzea eta bere funtzionamendurako lokal bat bilatzea babestu dute IRUĂ‘EA

Laguntza urtean 5.000 € igotzea da 20.000 €-ra iritsi arte, 2014tik dirulaguntza hori aldatu gabe mantendu ondoren

EH Bilduk, PSNk, Geroa Baik eta Contigo-Zurekin koalizioak adierazpen proposamen bat aurkeztu dute, Iruñeko Udalak Olentzero Elkarteari ematen dion dirulaguntza 5.000 eurotan (20.000 eurora arte) igotzeko eskatuz UPNren gobernu taldeari. Adostutako testua asteartean eztabaidatuko da Herritarren Batzordean. Era berean, erregionalistek Gabonetako desfile jendetsu hau antolatzaileei utzi izana salatzen du eta “desfilea egiteko behar den material guztia gordetzeko Olentzero Elkartearen alternatiba bat bilatzeko lanak hastea” eskatzen du.

Adierazpenak gogorarazten du elkarte horrek 90eko hamarkadaren hasieratik antolatzen duela Olentzeroren desfilea, eta 2014tik dirulaguntza kopuru berdina (15.000 euro) duela esleituta. “Gaur egun, Olentzeroren desfilea Iruñeko Gabonetan egiten den kultur ekitaldi jendetsuenetako bat da, milaka familia eta haur kalera ateratzen baitira harrera egitera eta gabon gauean kantatzera”, deskribatzen dute taldeek. EH Bilduk, PSNk, Geroa Baik eta Contigo-Zurekin taldeak gogorarazi dute, Udaltzaingoaren datuen arabera, “Zabalguneko eta Alde Zaharreko kaleetara 70.000 pertsona inguru hurbiltzen da ekitaldi honetan parte hartzera".

“2014an, Elkarteak babes faltagatik desfilea bertan behera utziko zuela iragarri ondoren, Udalak, iritzi publikoak eta oposizioak presionatuta, 15.000 euroko zenbatekoa ezarri zuen erakundearen zati bat ordaintzeko”, dio adierazpenak. Zortzi urte geroago, 2022. urtea da, “pandemiaren ostean eta kostuak handituta, Elkarteak idatzi bat bidali zion Udalari 5.000 euroko igoera eta karroza gordetzeko udal lokal bat eskatzeko”, gaineratu du. “Oposizio taldeok inplikazio handiagoa eskatu genion arren, UPNko taldeak entzungor egin zion eta ez zuen eskaera horietako bat ere aintzat hartu”, salatu du. Aurtengo desfiletik hilabete eskasera, eskaera bera jarri zen mahai gainean emaitza berarekin. “Ezezko berri honen aurrean eta UPNren taldeak irtenbideren bat emateko erakutsi duen utzikeriaren aurrean”, lau talde sinatzaileek adierazpen hau aurkeztea erabaki dute.