2023-02-22

EH Bildu ez da joan Labriteko Zaldainaren “ezkutuko inauguraziora”, UPNk “iluntasunez” kudeatu bait du obra hau IRUÑEA

Alderdi abertzaleak gogorarazi du oraindik egiteke dagoela gastua fiskalizatzeko eta azken euroraino berreskuratzeko lana

UPNk uko egin dio Labriteko Zaldaineko obrak ikusteko oposizioak behin eta berriz eskatu duen bisita egiteari, eta horregatik eman dio ezezkoa EH Bilduk azpiegitura horren “ezkutuko inaugurazioari”. Gaurkoa ez da Hirigintza Batzordearen lan-bisita bat, azken hilabeteetan behin eta berriz eskatu duguna, baizik eta ezkutuko inaugurazio bat, lotsaren argazkia, non ezin dugun parte hartu. Lardaskeria honengatik harrituz joan diren herritarrek gaitzestuko lizkigute, talde abertzaleak dioenez.

Espediente honi guztiari argia emateko batzorde berezia ere ez da deitu, oraindik gauza asko ezagutzen ez baitira. Izan ere, esku-hartze horren inguruan, EH Bilduk behin eta berriz eta erantzunik gabe eskatu ditu kostuari, egindako lanei, kontratuei eta hartutako erabaki batzuen legezkotasunari buruzko argibideak. Era berean, atzerapenak ikusita, lau aldiz eskatu zen bisita bat obraren nondik norakoa in situ egiaztatzeko (irailaren 7, 21 eta 28an eta azaroaren 2an), eta guztiei esan zitzaien ezetz. Argi dago obra honen kudeaketa osoa iluntasunaren eta adarjotzearen adibide izan dela, eta ezin dugu gure presentziarekin zentzugabekeria horren epilogoa babestu.

Hala ere, horrek ez du esan nahi balioan jartzen ez dugunik, Maya alkatetzara iritsi zenetik ia 4 urte igaro ondoren, azpiegitura hau berriro irekiko dela, nahiz eta konponketak ekarri duen xahutze ekonomikoa, argitu du EH Bilduk. «Herritarrek ez dute zertan ordaindu eskuindarrek kontuak eman beharko dituzten erabakietako plater hautsiak», gehitu zuen.

EH Bilduren ustez, Pasabidea irekitzeak ez du esan nahi inposatu duen gobernuaren ekintza fiskalizatzeko betebeharraren azken puntua denik, ezta xahutu den diru guztiarengatik auziak egiteko betebeharrarena ere. Guretzat, hemen ez da ezer amaitzen. Pasabidea berriro ireki da, baina azpiegitura huts batean inbertitutako dirua berreskuratu behar dugu. Azpiegitura hori desagerketa horren arduradunek konpentsatu behar dute. Eta gastatutako azken euroa ere berreskuratu behar dugu, gaur egun ziurtatu gabe dagoena, amaitzen du.