Albisteak

2022-05-23

Labriteko Pasabidearen konponketaren faktura milioi bat euro ingurukoa dela eta 7 asteko atzerapena duela ohartarazi du EH Bilduk

EH Bildu advierte que la factura de la reparación de la Pasarela del Labrit se acerca ya al millón de euros y acumula 7 semanas de retraso IRUÑEA

Kopuru hori pasabideak hasieran kostatutakoa baino % 47 handiagoa da

 

Iruñeko Udaleko Gobernu Batzordeak, Navarra Sumak bakarrik eta Enrique Maya buru duela, Labriteko pasabidea konpontzeko lanen gastua 34.922,37 eurotan handitzea onartu du gaur. Kopuru hori, «Prezio kontrajarria» gisa justifikatua, % 6ko igoera da obrarako onartutako jatorrizko prezioarekiko (593.000 euro), eta kopuru hori, era berean, bere garaian (2020ko maiatzean) alkateak ziurtatu zuen prezioa (380.000 euro) baino % 56 handiagoa zen.

Aurrekontua handitzearen arrazoia "prezio kontrajarri" generiko bat da, nahiz eta espedientearekin batera doan txostenak benetako arrazoia adierazten duen: azpiegituraren egoera uste zena baino askoz okerragoa dela. Hala, Udaleko Obren Zerbitzuko buruak eta Hiri Kontserbazioko zuzendariak sinatutako txosten horrek honela dio hitzez hitz: «Desmuntatze horrek, ordea, egituraren benetako errealitatea aurkitu du, eta arazo ugari antzeman dira, hala nola soldadura-lokarri osatugabeak edo hasieran aurreikusitakoak baino korrosio garrantzitsuagoak». Ikusten ari garena da udal teknikariek 2019an sinatu zuten aurri-txostenaren egiaztapena, Navarra Sumak kaxoi batean utzi zuena, baina ikusten ari gara, halaber, gobernu taldearen eta ingeniarien elkargoaren txostenaren aurreikuspenak ez zetozela bat errealitatearekin, eta guztiok ordaindu beharko dugun faktura askoz handiagoa izango dela, ziurtatu du prestakuntza erregionalistak.

Prezioa handitu dezaketen ezkutuko kontratuak

Mayak bere txapuzak estaltzeko herritar guztiei pasatuko dien faktura 950.000 eurora hurbiltzen ari dela, ohartarazi du EH Bilduk. Konponketa-kostuei (593.000 euro gehi 34.922,37 euro handitzea) honako hauek gehitzen bazaizkie: ebaluazio-kostu erantsiak (120.000 euro erantzukizunak garbitzeko espedienteko txostenetatik; 62.000 euro Na+ enpresak Ingeniarien Elkargoari eskatutako azterlanetik; 33.000 euro konponketa-proiektua idaztetik eta 58.000 euro obra-zuzendaritzatik) eta atxikipen-aldamioen alokairua (40.000 euro). Beraz, Gobernu-taldeak 941.000 euroko faktura pasako die herritarrei lan horiengatik.

Izan ere, beldur garena baieztatzen bada, hau da, aipatu ez duten ezkutuko kontratu bat dagoela, hau da, aldamioen alokairua handitzekoa, azpiegituraren erorketa saihesten duena, Navarra Sumak guztioi eragingo digun faktura osoa milioi bat euro ingurukoa izango dela esan nahi dugu, hau da, pasabideak jatorrian balio zuena baino % 47 gehiago (680.000 euro). Koalizio soberanistaren ustez, Udalak 40.000 euroan handitu behar izan zuen euste-egituraren alokairu-kontratua, obrak eragindako atzerapenak direla eta. Kontratu hori luzatuz gero, 981.000 eurokoa izango litzateke azken faktura, atzerapen berrien kontura, EH Bilduk ohartarazi duenez.

Zazpi asteko atzerapena

Gobernu taldeak bere garaian egindako aurreikuspenen arabera, obrak abenduaren 20an hastekoak ziren eta 15 aste iraungo zuten; beraz, apirilaren hasieran amaitu behar zuten. Hala ere, eta espedientearen arabera, lanak ez ziren martxoaren 1era arte hasi, eta, beraz, gutxienez zazpi asteko atzerapena pilatu zuten. Hala ere, aurreikus daitekeena da atzerapen hori are handiagoa izatea aurkitutakoaren arabera, eta faktura, beraz, haunditzen joatea, EH Bilduk ohartarazi duenez.

Baina alderdi abertzalearentzat Enrique Mayaren taldeak benetan azaldu behar duena atzerapen horren benetako arrazoia da: «Beldur gara berriro ere plangintza eskas baten ondorio izango ote den; izan ere, Labriteko korridore jasangarria egokitzeko lanak eta Pasabideko adabakiak jartzeko lanak bat etorri dira denboran, eta enkargu horri lehentasunezkoaren etiketa eman diote, Mayaren obsesioen arabera».

 

Eranskina_____________________________________________________________

Costes reales del parcheo de la Pasarela del Labrit

Coste de la obra

593.000 € (anunciaron 380.000)

Sobrecoste

35.000 euros

Estudio previo del Colegio de Ingenieros

62.000 euros

Redacción del proyecto de parcheo

33.000 euros

Contrato dirección de obra

58.000 euros

Alquiler y montaje torres y cimbra de sujeción

40.000 euros

Gastos de los informes del expediente de depuración de responsabilidades y de la red de seguridad

120.000 euros

En total 941.000 euros

Costes que se investigan

Ampliación alquile torres de carga y cimbra

40.000 euros

Estimación global 981.000 euros

Exprésate!
Queremos escuchar tus ideas
Súmate!
Únete a la red de personas voluntarias
Enrédate!
Activismo en redes sociales
Descárgate!
Kit de materiales y recursos